måndag 30 november 2009

Helg på Tjörn

Lördagen regnade bort, fick bli mest rekning av ny klippa på Tjörn.
Vi parkade bilarna vid en lerig åker och sprang in mot skogen i närheten av Utsikten, jag har alltid tjatat att om det finns något där inne.
Hittade några sjyssta och stenhårda linjer, måste bara ha tid att borsta..

Lördag kväll skulle det vara filmvisning, men någon hade glömt kabeln för att koppla ihop videokameran med tvn.

Söndag blev det äntligen lite klättring, 2 nya problem.. Gamla bullenprojektet heter numera "Alzheimers" 6a. Gjorde oxå en variant på det lilla taket "Hästsport" 4Ponta på Hästsport, 4.

Urtoppning av Hästsport.
Ny slabbarete, fortfarande projekt.

5 kommentarer:

  1. Fina bilder trots det menlösa vädret!
    Så trevligt att graderingarna sker i sann "oldstyle" Göteborgs anda!
    Ännu ett 5+ paradis!

    SvaraRadera
  2. "Hästsport" ser verkligen ut som en 4+ =)
    Gött att ni satte bullen. Jag var sugen men ja,,,det regnade ju lite =)

    Johan

    SvaraRadera
  3. 5+? Nä, 6a satte jag ju.

    Jocke

    SvaraRadera
  4. Skärpning Jocke, kan den verkligen vara 6a? Då har vi gått in i en ny era vad gäller svårigheter, som bekant är ju gränsen för den mänskliga förmågan 5+ enligt professor Hasse:) Men utvecklingen går väl framåt antar jag, ni ungdomar kommer kanske spränga fler gränser i framtiden. Men jag vill inte se ngt graderat hårdare än 6b+:0
    /Padde

    SvaraRadera
  5. Om folk hade släpat sej ut till Tjörn och kännt på dom nya problemen så hade vi kunnat justera graderna.. Men eftersom folk älskar lukten av plast så sätter ja vilka grader ja vill :)

    Jocke

    SvaraRadera