onsdag 13 juli 2011

Stora block - Slambybergen/Landvettersjön

Johan Rapakko hittade ett nytt område för ett tag sedan vid Landvettersjön. Ett antal rejäla block inne i en fin Ek/Lindlövskog. Ett gäng finfina linjer! Det mesta är brant och så finns det ett gäng asfina areten, tunna sprickor....
Vi var ett litet gäng som drog dit idag. Walker brännde av en mycket fin linje. Som Steglad fast högre och svårare!
Här kommer ett par bilder från dagen session.


Niklas på den fina areten.


Walker sänder den fina dubbelareten


Walker tar i på kruxet.


Walker närmar sig toppen och ett par juggar.


Effektiva spottare!

5 kommentarer:

  1. Gött! Nu börjar det hända grejer där! Kul att ni gillar det =) Kommer hem om en vecka från Finland igen och då vet ni var jag håller till =)
    //Johan www.sobouldering.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Johan R från Småland här. Snyggt, ser fram mot ett besök. Pontus - Här är en länk till filmen av förstabestigningen all the way to the top av den överhängande jamsprickan som du och jag och Gustaf pratade om. Nästa gång jag är där plockar jag ankaret i taket. http://vimeo.com/26451128

    SvaraRadera
  3. Tjenis Johan R! Den där sprickan är så fin!!! Ner med ankaret. Säg till när du vill guidas runt på Solklinten så löser jag det!

    /Pontus

    SvaraRadera