torsdag 21 juli 2011

Chuck Norris doesn´t fall






Drog upp till huset på Tjörn på tisdagen efter jobbet. Tittade på SMHI och YR apparna mängder med gånger innan jag gick och la mig.
Nästa dag bjöd på en sällsynt sol med blå himmel. Då måste man ut och klättra och borsta upp nya problem.
Smsade Walker som också var sugen på att dra ut till Solklinten. Innan Solklinten visade jag ett gäng orörda highballklippor i närheten av Spökväggarna.
Väl uppe på Solklinten valde vi sektorn med den höga fina areten. Hade den legat i GBG hade den säkert varit bultad.
Vi borstade även upp slabbväggen brevid och ett par andra småväggar.

Efter ett par försök brännde Walker av sprickan till höger om areten. Hög!
Sedan gjordes ett gäng höga fina slabbturer. Jag gjorde även en fin sned fingerspricka som går under den höga areten.

Walker gav sig sedan på den höga areten. Cruxig i början. Sedan en scary hög urtoppning på facet vänster om areten.
Jävlar vilken snygg linje!
Jag var beredd med Mondon om det nu skulle bli en flygtur från toppen. Men problemet tickades av och flygturen uteblev.

Vi snackade om ett tema för sektorn och kom fram till att ett Chuck Norris tema vore kul.

En grymme dag uppe på Solklinten var till ända! Nästa gång hoppas jag mer av Happygänget kommer upp! Vill tillbaka snart igen. Finns så mycket kvar att göra....


Walker borstar areten. Till höger den fina slabbväggen. Till vänster finns det flera fina linjer att göra.


Walker på en hög, fin slabb



Spricklinjen brevid areten. Luftig!



Den barska starten



Nästa move blir att matcha i sprickan...sen ut på väggen...

1 kommentar:

  1. Snygga bilder! Areten ser riktigt fin ut. Verkar finnas massor av fina problem. En topo vore inte fel. Solklinten måste besökas.
    -Olof

    SvaraRadera