torsdag 6 maj 2010

Utiktensessions och ytterligare ett nytt område!

Jag, Padde och Maria drog iväg till Tjörn och Utsikten. Grymt bra väder och massa fin sten. Vi betade av flera fina problem. Som vanligt sattes ett par nya linjer. Det är ju faktiskt roligast att göra nytt, borsta fram nya grepp etc (tycker jag)!
Efter Maria åkt hem så drog jag och Padde till ett nytt område. Det visade sig finnas en jäkla massa sten här! Massor av slabbar, block, lite småbrant, areten, platta urtoppningar etc...
Vi bestämmer att vi skall borsta upp nya problem i det nya området nästa dag! Efter en god natts sömn i huset på Tjörn åkte vi till det nya stället!
Vi började med att borsta och rensa en fin hög vägg. Ett par linjer är riktigt höga highballs. Padde arbetar på sitt höga projekt "Vulvan". Jag gör en fin slabb. Sedan arbetar vi på ett sjysst projekt. Mantla med båda händerna och en fot i en stor spricka sedan skall man sträcka sig upp med andra handen till en annan spricka. Jobbigt!
Vi gick vidare och borstade sedan upp en fin slabbvägg med flera trevliga linjer. Även lite andra väggar borstades.
Vi klättrade till solen gick ner. Sedan bar det iväg hem till Götet.


Maria letar efter små crimpar på ett fint "Utsikten" problem


Padde tar i på en hårdare variant på problem nr 34.



Maria hardcore crimpar med tejpade fingrar.



Mysko smetig fikagegga!


Sjysst slabb med sluttande landning, Utsikten.


"Nytt" område med många nya problem hittades.


Tjörnpimp eller är det bara Padde? Padde iförd en gammal morgonrock från 70-talet (mönstret designade min mamma när hon jobbade som textildesigner)


"Jar opener" is da shit för att ta bort ett söndrigt filter på ett objektiv....eller?!


Padde tar i för att få bort det söndriga filtret.



Padde på "Vulvan" projektet. Mycket känslig på toppen. Till höger om vulvan finns 2 sprickor och några slabbar. Alla highballs. Min slabb närmast kameran.


IRA-Padde försöker sig på projektet brevid "Vulvan".


Jag borstade fram en fin slabb med en tunn urtoppning och hoppas på en FA!



Jag crimpar på min fina slabb....FA´n hägrar!


Padde snor min FA! Namnet på problemet blev "Puré Evil" och syftar på en viss person som snor FA.


"Mr Sno Fa" sätter en till fin slabb.


En till fin slabb tickas!


Solen på väg ner så det är snart dags att dra hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar