tisdag 10 mars 2009

Eastcoast-bouldering!


Då for vi äntligen iväg!
Helgen spenderades i Västervik tillsammans med Jocke, Ted och Fidde för att att känna på det branta boulders som man satt upp på Fruberget strax norr om stan.
Vädret under veckan kunde satt in den känsligaste på psyket för så många väderomslag är inte bra för nerverna.
Ted klämmer lite på Bosmas problem
Men till slut beslöt vi oss att åka. Regnet var ihållande hela vägen tills vi kom in till västervik, där vägarna var i stort sett torra. Tälten slogs upp precis i utkanten av området och sedan sussade iaf jag skönt...vissa tyckte det var kallt hörde jag.

Jocke jobbar på ett Projekt som fanns i området

Tidigt fick man slänga morronpissen, men lyckan fanns då jag så det var uppehåll. Men efter att sussat 1 timme till vaknade man av smattret på tältduken....man kan jämför känslan med att jag ville bara d i mitt tält i min sovsäck.

Ted jobbar på samma Projekt

Men efter lite sen frukost och lite scoutande fick vi till slut köra på några klassiker upp påberget. Allt går bara man har brännare och toapapper. Jocke och Ted slängde in en del flashkort medans jag och Fidde fick slita desto mer.

Söndagen bjöd på regn regn och mera regn vilket gjorde att det blev svårt att klättre. Vi tog oss en tur till VO-blocken för att kolla läget bara innan bilen rullade via snöiga vägar hem.

Tack för helgen boyzzzz!

1 kommentar: