torsdag 19 mars 2009

Gettosprickan

En härlig vårdagskväll bjöd in för en kort session vid Gettosprickan. Jocke, Pontus och jag var förväntansfulla. Speciellt jag själv då det var första besöket vid denna superklassiker.
När vi väl kommit igång med klättrande tyckte vi det var mycket tutande från bilar, varav en till slut stannade. Ett citat kommer här "Jag har ringt polisen och jag hoppas dom tar er"...reservation för eventuella felcitat.
Vi brydde oss inte mer om det utan försökte att hitta den ultimata betan. Ponta och Jocke var närmst och jag själv hade mina bästa press i början för att sedan bli besegrad av mjölksyran.
Senare dyker vår egen midgit, Ted, upp och var så när att slänga in flashkortet. Men sedan stängde sprickan även honom nere.
Tillbaka till polisfrågan igen. Efter att Ted anlända hade vi även en helikopter som kom och cirkulerade över oss ett antal minuter och höll koll på oss. Frågan var om det var oss den höll koll på.
Efter de sista pressen blev McDonalds slutklämmen på kvällen och alla var nöjda över att kvällspressen äntligen är här igen!

6 kommentarer:

  1. Sweet :) Tror Pontas beta e bäst. Hoppas vi har lockat några av åskådarkidsen att börja klättra.

    SvaraRadera
  2. Hej hej! Så Happy lever igen!!! Trevligt!

    Jo vi får se vems beta som kommer funka bäst.

    Just nu kan jag knappt skriva med min vänsterarm. Känns bra...då har man tatt i lite!!

    Kul med lite ghettokids som börjar klättra!

    Ponta

    SvaraRadera
  3. haha jag är lite mör i underarmarna..grym mjölksyra fick man så jag måste börja träna mer :)..ser fram emot helgen nu!

    SvaraRadera
  4. Vart ligger den här nånstans?

    /nils

    SvaraRadera
  5. Den ligger vid rondellen vid Preem-macken vid korsningen mellan Skattegårdsvägen och Grevegårdsvägen. Superfint problem som är värt ett besök! Akta bussarna om du floppar! =)

    SvaraRadera