torsdag 23 april 2009

Rönnaräcka


Jocke fångar den vassa crimpen på ett projekt vid den branta väggen
Jocke och jag fick höra av Ponta att Rönnaräcka var ett grymt område. Folk har varit där och gjort nyturer precis så det var bara att ta sitt pick och pack för att bege sig dit för en session.
Vad mer kan man begära? Sprickor, slabbar, sloapers, crimpar och brant klättring. Området hade verkligen allt. Till och med rivjärn till struktur så skor och händer satt fast när man smackade!
Jag personligen fastnade bäst för sprickproblemen då jag älskar att få kicken efter lite layback.
Området är inte jättestort och man går igenom det hyfsat snabbt. Nästa gång åker stålborsten med och fler turer ska göras med tanke på den toppenkvalité på stenen!

Tack för en grym dag Jocke!
Projekt
Projekt
Layback-spricka
Balansig slabb
Spricka

12 kommentarer:

  1. Riktigt roligt område :) Sköna bilder Johan..

    SvaraRadera
  2. Trevliga bilder! Kul att ni gillade stället!
    Finns ju endel att borsta fram! Hänger gärna med ....och borstar lite. Tar det fortsatt lungt med handleden :(

    Satte ni mitt mupp sittprojekt??

    Ponta

    (Nya topos på Utsikten håller på att läggas ut på GBO!!!)

    SvaraRadera
  3. Projektet finns fortfarande kvar, men har en lösning på skiten :)

    SvaraRadera
  4. Vill dit jag med!!!!!!!! Massa goa slabbar har jag hört=)

    // Kimbo

    SvaraRadera
  5. Fina slabbar finns det :) Ska bara samla mod och sen ska de bära upp för den höga jäkeln.

    SvaraRadera
  6. Toppenfint måste jag också säga. Finns nog problem av alla dess slag måste jag säga..grymt fint och mycket bättre än S-backa =)

    SvaraRadera
  7. Kanske sticker dit i morgon.. Nån som vill haka på?

    SvaraRadera
  8. Är du ledig imorgon? För min del är det enbart kvällssession någonstans om det ska bli nåt för min del...Har ju fått några gobitar i Utby jag vill sätta nu =)

    SvaraRadera
  9. Mod har du Jocke!!! =) Kanske kan man dra dit till helgen? / Kimbo

    SvaraRadera
  10. Vi kan ju kika på det..

    SvaraRadera
  11. Eftermiddagstur till Mellby idag...Jag drar dit runt 15 eller 16 idag...Ängen gäller och ska börja jobba på "Kalla sekten" och "Just like heaven"...

    SvaraRadera
  12. Kan kanske dyka upp efter jobbe. isf runt 17.30

    SvaraRadera