söndag 20 december 2009

"Bouldra i en snöhög"

En gång sa någon uttrycket "Bouldra i en snöhög". Ganska komiskt när man tänker efter...
Men att det skulle bli en tolkningafråga efter dagens äventyr trodde jag inte.
Dan och jag beslöt oss att i minusgraderna (-8) att åka till Almenäs och känna på vårt eget "Magic Woods".
Men till vår förskräckelse var Borså täckt av 1 dm snö och likaså blocken.
Men brännaren var nerpackad och vi började skotta snö och elda...en stund. Sedan la brännaren mer eller mindre av och vi fick kämpa på annat sätt.
"Magic Wand" stod först på tur. Kallt och vasst = ingen bra kombination.
Vidare till tuppjuck. Isig topp, men Dan visar att även en dyno kan man göra statiskt! Fint tick Dan!
Kaffe och hemfärd, lite deppade för en mindre lyckad session. Återbesök när snön är borta.







3 kommentarer:

  1. Oj det såg vintrigt ut!!! Nästa gång får ni ta och lägga ut presenningar över topparna! Happyhardcore!

    Ponta

    SvaraRadera
  2. Ska mitt ben verkligen sitta under hakan?

    Jag misstänker att man missar det fina med Tuppjuck om man inte behöver dyna, men idag gav mantlingen mer spänning än vad jag ville ha.

    SvaraRadera
  3. My god!! Fingrarna blir ju likstela bara av o titta
    på bilderna:)
    Hardcore!!!
    Längtar efter värmen...
    /kimbo

    SvaraRadera