lördag 19 december 2009

Sol, vind och vatten...och gnejs!

Ytterligare en dag med härlig bouldering. Ted och jag drog ner till det nya stället och körde en go session vid havet. En annan Happybouldrare skulle med men drog hellre med tjejen till frisören (?)
Underbart väder med mycket lite vind och en strålande december sol! Idag låg temperaturen runt -6°C i skuggan och kanske -5,5°C i solen.
Det var första gången Ted var med här nere och han blev förvånad över hur sjysst stället var.
Vi brännde av endel problem. En havsörn gled förbi och undrade vad vi sysslade med. Hur ofta får man se en havsörn när man bouldrar på västkusten.
Ett gäng nya problem skapades. Vi avslutade med att klättra i ett av taken. Här finns det ett par hårda linjer som är fina! Ett par problem har många moves och i kylan tappar man känseln snabbt så det blev snabba rörelser. Tillslut började fingrarna och tårna säga ifrån.
När solen kikade ner under horisonten kom kylan smygande. Temperaturen kröp ner mot -13°C. Vi var tvungna att avsluta denna sköna dag. Årets mörkaste dag och nu blir det ljusare! Dags att testa pizzerian i Bua.



Jack Nicholson....Nej....jag menar Ted sätter FA´n på en ny dyno.



Ted på "Plutonium 239" Assis.


Ted dynar. Det är -6°C och Ted kavlar upp ärmarna. Happyhardcore!


Ted gör "Polonium"



Ted på "Radondöttrar"


Ted sätter "Radondöttrar".


Ted gör en egen variant på problem #5. Jobbigt ut genom taket mot kanten.



Ted på sin variant på #5. Nu kommer den roliga urtoppningen!


En skön solnedgång och nu blir dagarna längre! Äntligen!


Ted mäter temperaturen och vi bestämmer oss för att dra och käka pizza!

11 kommentarer:

  1. Frostigt.. Ja var oxå hos frisören igår, han är duktig, han heter Joakim och klipper mej 6mm över hela huvudet. Som tack för det så dricker ja öl :)

    Klockan är 0631 och jag är på jobbet, jippie.

    Jocke

    SvaraRadera
  2. Redan kommer varianterna...

    Johan

    SvaraRadera
  3. En riktigt fin dag på ett ställe med otroligt bra kvalitet på problemen, Johan ja visst känns som att klättra hemma i ghettot då ju ;)

    SvaraRadera
  4. Du får också komma Johan!

    SvaraRadera
  5. Bättre en kommande variant än Johan som icke kommer!

    SvaraRadera
  6. Är ni så jävla fittiga att ni inte vågar skriva era namn på era kommentarer så ska ni inte öppna käften.

    Jocke

    SvaraRadera
  7. Håller helt med Jocke...sjukt löjligt att inte våga stå för vad man säger ,vi är väl alla vuxna och vågar stå för våra åsikter?.../ Ted

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Oj vad hetsigt det var här! Jag står för vad jag säger....och alla mina trista blogginlägg....och för vad jag inte säger!

    Ponta

    SvaraRadera
  10. Jag som fick för mig att Johan spenderade dagen med att installera tvättmaskinen...:)

    SvaraRadera